O značce Guess

Guess je značková americká řada oblečení, která se kromě oblečení zaměřuje i na módní doplňky jako jsou kabelkypeněženky, hodinky, šperky a parfémy. Značka Guess zahrnuje kolekce Guess, G by Guess, Guess by Marciano a Guess Kids. Společnost Guess působí v mnoha zemích po celém světě, většina obchodů je ve Spojených státech amerických a Kanadě.

Kampaň Jaro 2014 - riflová kolekce Guess

Historie Guess

Společnost byl založena v roce 1981 v Los Angeles 4 bratry Georgem, Armandem, Paulem a Maurice Marciano, kteří vyrůstali ve Francii a v roce 1977 se přestěhovali z Francie do Californie. Jejich prvním produktem byly třízipové rifle nazvané Marilyn. V roce 1982 začali inzerovat, jejich reklamy získaly mnohá ocenění a proslavily řadu dnes již světové známých tváří modelingu, jako jsou Claudia Schiffer, Eva Herzigová nebo Laetitia Casta .

Během osmdesátých let se Guess stal velmi populární džínovou značkou. V roce 1984 představila značka Guess novou řadu hodinek a začala produktovat také dětské oblečení.

V roce 1990 byla vytvořena divize Guess Home, která se zaměřovala na luxusní povlečení a také inovativní kolekce ručníků. Koncem dekády však prodeje klesly a Guess provoz této divize ukončil.

V roce 2000 přišel Guess s novým stylem a vytvořil také novou sérii reklam, jejichž tváří se stala Paris Hilton.

Současnost Guess

V roce 2004 oslavil Guess 20. výročí své kolekce hodinek a při této příležitosti vytvořil speciální edici Guess? watch. Oddělení doplňků se také velmi rozrostlo a došlo k redesignu poboček v USA. Současně Guess vytvořil cenově nižsí kolekci prodávanou výhradně přes outlety a naopak i dražší kolekci dámského oblečení a doplňků s názvem Guess by Marciano.

V roce 2005 začal Guess vyrábět také parfémy, na trh uvedl parfém pro ženy Guess for Women a pro muže Guess for Men.

Na začátku roku 2007 Guess představil nový obchodní koncept známý jako G by Guess. Nová značka se začala zaměřovat na stejnou cílovou skupinu jako Hollister od Abercrombie, mládež ve věku 16 - 23 let. Ceny nastavila společnost podobně jako Express, American Eagle a Gap.

Pánská kolekce Guess

V říjnu 2006 rozšířil Guess kolekci bot i o pánské boty. Pánská kolekce nyní nabízí více než 15 stylů od sandálů po společenské boty. V listopadu 2006 představil Guess také pánskou kolekci Marciano, která zahrnovala i pánské obleky - košile, saka, kalhoty a manžetové knoflíčky. Stejně jako dámská kolekce byla tato kolekce navrhována v italské Florencii a byla cenově vyšší.

Hodinky Guess

Na jaře 2007 reagoval Guess na rostoucí poptávku po značkových hodinkách a uvedl na trh kolekci hodinek GC, které měly poutavý design. Hodinky napomohly expanzi populární kolekce GC a přemístily tuto kolekci ze střední cenové hladiny do vyšší. Pro výrobu původně používaná ocel byla rozšířena o prvky zlata, stříbra a diamantů. Nové hodinky Guess byly vyráběny ve Švýcarsku a prodávany za poměrně vysoké ceny. Společnosti jako TAG Heuer, Dolce & Gabbana nebo Fendi začali v oblasti hodinek s Guess soupeřit. Společnost Dolce a Gabana například zahájila masivní kampaň na podporu své nové kolekce hodinek na televizních stanicích jako je MTV.

Konkurence Guess

Společnost Guess soupěří s řadou dalších značek. Zatímco se Guess zaměřuje na trendové módní oblečení, konkurence jako Gap zakládá svůj obchod na základním oblečení. Značka Polo Ralph Lauren se snaží zaměřovat jak na klasické tak na trendové oblečení. V oblasti džínové módy čelí Guess konkurenci v podobě známých značek Diesel, Seven For All Mankind nebo True Religion. Další silnou konkurencí jsou společnosti jako Calvin Klein nebo Tommy Hilfiger.

Kolekce Guess

Produkty Guess se vyrábí ve 4 kolekcích, které se liší druhem materiálu, barvami, použitými prvky, ozdobami, cílovou skupinou a cenou. Každá kolekce má své logo a vlastní návrháře.

  1. G by Guess - nejlevnější produktová skupina, určeno pro mládež ve věku 16 - 23 let
  2. Guess - standardní produktová skupina
  3. Guess by Marciano - nejdražší produktová skupina, určeno pro náročné zákazníky
  4. Guess Kids - určeno pro děti

Newsletter

Chcete odebírat novinky e-mailem? Přihlaste se k odběru newsletteru.